Stel jezelf eens voor
Mijn naam is Andre Posthumus, 51 jaar oud en woonachtig in Oudekerk aan de Amstel. Ik omschrijf mezelf als een sociaal en gedreven persoon. De afgelopen jaren heb ik gewerkt in verschillenden rollen binnen marketing en PR, maar mijn roots liggen in de muziek/ entertainment industrie. Tijdens mijn carriere heb ik in verschillende industrieen en opdrachtgevers gewerkt, bijvoorbeeld in de catering industrie. Hier kon ik mijn ‘creatieve ei’ in kwijt, vanwege de dynamische en creatieve werkomgeving waarin ik verkeerde.
Recent was en ben ik bezig met conceptformules voor belevingen voor bedrijven, zoals Batavia Stad. Hun concept is om mensen spelenderwijs kennis te laten maken met Vegan en nieuwe groene producten, om te laten zien/ proeven dat het niet saai en smakeloos hoeft te zijn. Sustainability maakt hier een groot onderdeel van uit.
Hoe heb je de opleiding ervaren?
Ik heb de bootcamp ervaren als zeer leerzaam, maar ook intens. Het was erg veel informatie die je in een relatief korte tijd moet verwerken en toepassen. Op elk onderwerp gingen we echt de diepte in, waardoor ik veel meer heb geleerd dan ik voor ogen had. Een van de docenten gaf in het begin van de opleiding aan dat je tijdelijk ‘een dipje’ in vertrouwen kan ervaren op een gegeven moment. Hier had hij zeker gelijk in, maar helaas voor mij kwam die dip vlak voor het examen. Door middel van mijn doorzettingsvermogen, hulp van docenten en van medestudenten kan ik met trots zeggen dat ik het bootcamp succesvol heb afgerond.
Wat ik erg kan waarderen is dat ik ook na de opleiding toegang blijf houden tot al het lesmateriaal. Als je iets vergeten bent, of iets nieuws wilt toepassen, kan je dit gewoon weer opzoeken.
Wat blijft je het meeste bij?
Van al de onderwerpen en tools die ik aangereikt heb gekregen tijdens de bootcamp, vind ik Google Tag Manager en het analytische deel het leukste en het meest indrukwekkende onderdeel van de opleiding. Ik had nooit gedacht dat ik dit op mijn 51e leuk zou gaan vinden, maar het is toch echt zo!
Heb je al iets in de praktijk gebracht/ wat ga je als eerste in de praktijk brengen?
Dit traject heeft mijn ‘grijze hersencellen’ weer wakker gemaakt. Het heeft me getriggerd om verdere stappen te ondernemen en mijn kennis toe te gaan passen voor bedrijven. Ik ben momenteel bezig met het opzetten van een website, waar ik alles in de praktijk kan brengen wat ik tijdens de online marketing bootcamp heb geleerd.
Hoe keek jij naar online marketing, voordat je aan het bootcamp was begonnen?
Voorheen had ik al ervaring met marketing, maar het online deel, daar had ik nog geen grip op. Dankzij de bootcamp is online marketing tastbaar geworden en kan ik het in de praktijk gaan toepassen.
Hoe zie jij je verdere carrière voor je? Welke rol gaat online marketing daarin innemen?
Op het moment ben ik bezig met het opzetten van een website, waarin de ‘oude garde’ samen kan gaan werken met junior marketeers aan verschillende marketing projecten. Dit is een goede combinatie, omdat deze groepen anders denken en een andere kijk hebben op bepaalde onderwerpen.
Wat voor tips zou je geven aan toekomstige studenten die de bootcamp gaan volgen?
De voornaamste tip die ik kan geven is de volgende: ‘Onderschat het niet!’. Het is 6 a 7 weken full time en enorm veel werk. Een goede voorbereiding is het halve werk. Zorg dat je de Google certificaten, die ja van tevoren kan volgen, ook daadwerkelijk volgt. Zo haal je meer uit de opleiding en begin je relaxter aan het proces. Maar in the end: ‘it was all worth it!’. Je leert hier enorm veel waardevolle dingen die je in de rest van je carrière gaat helpen.
Ben jij na het lezen van dit interview nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op via het onderstaande formulier.
Liftoff Marketing biedt compleet verzorgde online marketing opleidingen aan. Bekijk de mogelijkheden voor onze Digital Data Analytics Bootcamp als (young) professional, ZZP’er, of wanneer je momenteel een WW-uitkering ontvangt. Dankzij onze ervaring in het bij- en omscholen, hebben wij de tools om jou na 7 weken tot een échte data driven Online Marketeer op te leiden.