Hoe heeft onderneemster Renée de bootcamp ervaren?

bespokedesigners ervaring online marketing bootcamp

In deze blog deelt Renée Boelens, één van de oud-deelnemers van onze bootcamp, haar ervaring met de Online Marketing Bootcamp. Ze vertelt waarom ze gestart is met de bootcamp, wat ze geleerd heeft en hoe ze de opgedane kennis toepast binnen haar eigen bedrijf. 

Waarom heeft Renée de bootcamp gevolgd?

Renée Boelens is mede eigenaar van het bedrijf Bespoke Designers en heeft de Online Marketing Bootcamp recent gevolgd. In augustus 2020 heeft zij samen met haar compagnon Vera Jane Seegers een bemiddelingsbureau opgezet, die duurzame en creatieve makers verbindt aan consumenten, met uiteenlopende maatwerk wensen op het gebied van interieur en kunst. Terwijl zij bezig waren met het opzetten van de marketing en sales activiteiten, merkten ze dat ze beide vooral alleen de strategische kennis in huis hadden. Het stukje specifieke online marketing kennis miste nog. Om die reden heeft Renée destijds besloten om zich verder te verdiepen en de bootcamp van Liftoff Marketing te volgen. “De opleiding sprak mij vooral aan omdat je erg breed wordt opgeleid en je hands-on vaardigheden opdoet”, zegt Renée. 

Ervaring met de Online Marketing Bootcamp

De combinatie tussen het online lesmateriaal van het leerplatform CXL en de opdrachten die worden aangeboden door Liftoff Marketing vond Renée erg leerzaam. Zo heeft ze bijvoorbeeld geleerd hoe je een landingspagina kunt optimaliseren, maar ook hoe je SEO het beste kunt inzetten voor een bedrijf. “Ook vond ik het leuk om samen te werken met de andere studenten. Ikzelf werkte samen met andere ondernemers, wat er voor zorgde dat we veel van elkaar konden leren”, aldus Renée. 

Tijdens het volgen van de bootcamp ontdekte Renée hoe belangrijk het is om aan de hand van een goede structuur te werk te gaan. “Daarom zijn wij nu begonnen met het bouwen van onze brand identity en zijn we bezig met de manier waarop we ons verhaal het beste kunnen delen met onze (potentiële) klanten. Daar komt dus ook een stukje User Experience bij kijken. De volgende stap zal gefocust zijn op SEO en het creëren van SEA advertenties om zo nog beter vindbaar te zijn.” 

De docenten van zowel Liftoff Marketing als van het online leerplatform hebben haar geleerd hoe ze kan werken met verschillende tools, zoals SEMrush en MozBar. “Ik heb nu dus een duidelijk overzicht van alle beschikbare tools en ik weet welke tool ik wanneer kan gebruiken.” Daarnaast heeft Renée meer inzicht gekregen in de huidige trends binnen online marketing. Zo wil ze marketing automation, het gebruik van video’s en het persoonlijk maken van content toe gaan passen binnen haar bedrijf Bespoke Designers. 

Advies aan andere ondernemers

Ze raadt startende ondernemers zeker aan om de bootcamp te volgen aangezien je een duidelijk overzicht krijgt van alle stappen die je kunt en moet nemen wanneer je bezig bent met het opzetten van jouw online marketing activiteiten. “De combinatie tussen de CXL lessen en de praktijkopdracht heeft mij geleerd hoe ik alle onderdelen binnen online marketing kan aanpakken en in kan zetten voor mijn eigen bedrijf”, aldus Renée. Ze geeft wel aan dat het erg veel was om het ondernemerschap en de bootcamp te combineren, dus dat een goede planning erg belangrijk is. Renée zegt, “Ik adviseer andere ondernemers dan ook om het online lesmateriaal vooral direct te combineren met het maken van de opdrachten. Dit maakt de bootcamp erg leerzaam!”

Ben je na het lezen van Renée haar ervaringen nieuwsgierig geworden? Bekijk de mogelijkheden voor onze Digital Data Analytics Bootcamp en onze Online Marketing Bootcamp. Meer weten? Neem dan contact op door te bellen naar 020 528 7208 of mail naar info@liftoffmarketing.nl.