Opleiding tot
Online Marketeer


De meest praktische online marketing opleiding van Nederland. 

In deze opleiding krijg je de kennis en tools aangeraakt om je (verder) te ontwikkelen op het gebied van online marketing. Er komen theoretische concepten aan bod, maar deze opleiding onderscheidt zich voornamelijk door de praktijkgerichte focus.

Je leert – aan de hand van opdrachten – de theorie ook toe te passen. Je doet ervaring op met verschillende veel gebruikte en onmisbare online-marketingtools zoals Google Analytics, Google Ads, Google Search Console, Facebook Business Manager en Mailchimp.

Je krijgt namelijk toegang tot veel data en tools van een écht bedrijf. Door een combinatie van klassikale lessen en online cursussen, beide ontwikkeld en gegeven door ervaren praktijkdocenten, zet je de eerste stappen op online-marketinggebied. Met deze opleiding leg je het fundament voor je verdere loopbaan.

Voor wie is de opleiding bedoeld?

De opleiding geschikt voor Marketing- en Communicatieprofessionals die zich willen bijscholen op het gebied van online marketing, maar ook voor mensen die een start willen maken in het online-marketingwerkveld. We vragen minimaal HBO werk- en denkniveau.

Voor wie is de opleiding bedoeld?

De opleiding geschikt voor Marketing- en Communicatieprofessionals die zich willen bijscholen op het gebied van online marketing, maar ook voor mensen die een start willen maken in het online-marketingwerkveld. We vragen minimaal HBO werk- en denkniveau.

Hoog slagingspercentage

Leer de meest gevraagde vaardigheden

Vakprofessionals als docent

Behaal certificaat

Na deze opleiding

  • Heb je een goed overzicht van het online-marketingwerkveld
  • Kan je goed meepraten over de verschillende Digital Marketing onderwerpen
  • Heb je de basisprincipes voor de belangrijkste online-marketingvakgebieden onder de knie
  • Heb je ervaring opgedaan met tools zoals Google Analytics, Google Search Console, Google Ads
  • Weet je hoe – en waarvoor – je de verschillende social-mediakanalen kan inzetten
  • Weet je hoe jij jezelf online-marketingvaardigheden eigen kan maken door gebruik te maken van veelal gratis content en tools, zodat je altijd verder kan leren
  • Kan jij de stap maken naar een positie als junior online marketeer
  • Heb jij je profiel interessant gemaakt voor werkgevers gezien de schaarste aan online-marketingkennis en vaardigheden
  • Kan jij een begin maken met verschillende soorten online-marketingopdrachten uitvoeren voor klanten (als ZZP’er)

Waarom Liftoff Marketing?

Liftoff Marketing werkt samen met top docenten uit de praktijk die lesgeven over onderwerpen waar ze zelf ervaring mee hebben. Ze zijn niet alleen expert, maar hebben ook ervaring in het geven van training en het op een begrijpelijke manier uitleggen van soms complexe materie.

De opleiding Online Marketeer is ontworpen op een manier dat het volgen ervan goed te combineren is met je werk (evenals privéleven).

Het is mogelijk om te betalen in termijnen.

Bij Liftoff Marketing staat de praktijk centraal. Je krijgt toegang tot verschillende online-marketingtools van een echt bedrijf, waarmee je leert werken tijdens de duur van de opleiding. Deze case loopt als een rode draad door de gehele opleiding.

Er wordt gebruikt gemaakt van een combinatie van klassikale lessen met online-cursussen via platform CXL. Door de toevoeging van deze online-cursussen kan jij je verdiepen in de onderwerpen die jij nodig hebt in jouw werk, of die jij interessant vindt. Je hebt tijdens de opleiding onbeperkt toegang tot honderden uren aan hoogwaardige content.

Het programma

Naast de tweewekelijkse klassikale lessen is de studielast per week 4 á 8 uur,
die besteed wordt aan het volgen van online-cursussen via het platform van onze partner CXL evenals het werken aan de verschillende opdrachten.

Ben je van plan je helemaal te verdiepen?
Dan is er een mogelijkheid om meer uren te besteden.
Er is namelijk veel content beschikbaar.

1. Kick-off

1 dagdeel

  • Kennismaking
  • Overzicht van en uitleg over de opleiding
  • Uitleg van de opdrachten
  • Informatie over de verschillende leer- en communicatieplatformen

5. SEA & Google Ads

1 dag

  • Search Engine Advertising basisprincipes
  • Google Ads
  • Campagnes opzetten
  • SEA zoekwoorden
  • Zoekwoordplanners
  • Doelgroep targeting
  • ROI en ROAS

9. Data visualisatie

1 dagdeel

  • Data visualiseren met Google Data Studio
  • Data verzamelen, opschonen, analyseren, visualiseren en interpreteren
  • Belang data-analyse binnen digital marketing

13. Examen: eindpresentaties

1 dagdeel

  • Presentatie van bevindingen online marketing analyse en plan van aanpak voor een organisatie

2. Online basics & Customer Journey

1 dagdeel

  • Digitale marketing trends en ontwikkelingen
  • Het online ecosysteem
  • Online customer experience
  • Het belang van data in digital marketing
  • Het belang van Funnels

6. Social Media

1,5 dag

  • Social Media mix
  • Social Media strategie
  • Contentstrategie
  • Social Advertising
  • Targeting mogelijkheden
  • Campagne opzetten
  • Optimalisatie
  • Meten en ROI

10. Schrijven voor online

1 dagdeel

  • Copywriting best practices
  • Schrijven voor website
  • Schrijven voor Social
  • Video en content
  • Contentstrategie

3. Google Analytics

1 dag

  • Google Analytics instellingen en inrichten
  • Google Analytics rapportages
  • Analyseren en interpreteren van data
  • Tools en dashboards
  • Toegang en toepassing voor de online case

7. E-mailmarketing

1 dagdeel

  • E-mailmarketing tools
  • Privacywetgeving
  • Werven van adressen
  • A/B testen
  • E-mail in relatie tot de online marketing mix
  • Doelgroep en e-mailmarketing flow

11. Examenuitleg

1 dagdeel

  • Uitleg opdrachten per online marketing vakgebied
  • Delen professionele checklists en templates
  • Uitleg examen

4. Search Engine Optimization

1 dag

  • Belang van de drie pijlers content, techniek en autoriteit
  • Linkbuilding
  • Zoekwoorden en zoekwoordenanalyse
  • Belang van SEO tools
  • Toegang tot Google Search Console

8. User Experience & Conversie optimalisatie

1 dag

  • User experience design best practices
  • UX en gedrag
  • Conversieratio’s berekenen
  • Conversie optimalisatie en online persuasion (psychologie)
  • A/B testen

12. Casepresentatie

1 dagdeel

  • Bespreken van de case waaraan gewerkt wordt tijdens de opleiding
  • Belang van ROI en ROAS
  • Toegang tot online-marketingtools Google Search Console, Google Analytics, Google Ads, Google Data Studio
  • Rondleiding in verschillende online-marketingtools

Investering

Er zijn verschillende betalingsregelingen mogelijk.

Betalingsregeling
(meerdere opties mogelijk)

Collegegeld       3100,-

Locatie                 275,-

Examen               300,-

Totaal                   3675,-

Certificaten

Na afloop van de online marketing opleiding ben jij in het bezit van de volgende certificaten:

✓ Certificaat van Liftoff Marketing & Leaped

✓ Minimaal drie officiële Google certificaten

✓ Meer dan 6 CXL certificaten
(via het online learning platform)

Meld je vrijblijvend aan of neem contact op

Vul onderstaand formulier (vrijblijvend) in en wij zullen spoedig contact met je opnemen!
Powered by Leaped-logo