Trending Digital Marketing vaardigheden

SEO

SEO staat bovenaan de lijst als we het hebben over digitale marketing vaardigheden. SEO-technieken zijn effectief, helpen om de website op de eerste pagina van Google te rangschikken en om websites weer te geven in zoekopdrachten. Google verandert zijn zoekalgoritme constant, dit vertaalt zich in het constant moeten updaten van je SEO technieken. De meeste bedrijven realiseren zich, dat om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen binnen de SEO-wereld, zij continu moeten optimaliseren. Daarom is een professional met actuele SEO-kennis altijd gewild. SEO uitvoeren voor een bedrijf is niet zo eenvoudig, omdat het veel inspanningen vergt om hoog in de zoekresultaten van Google te rangschikken.

SEA

Videomarketing is een andere belangrijke vaardigheid binnen digitale marketing. Videomarketeers zijn constant in trek als het gaat om digitale marketing. Videomarketing is zeer effectief, omdat videocontent elke dag in populariteit explodeert. Goede video’s zijn de sleutel tot het boeien en verrijken van de ervaring van elke bezoeker van de site. De bedoeling is natuurlijk dat de creatieve video’s de bezoekers omzetten in een betalende klant. Videomarketing is veel aantrekkelijker om klanten of kijkers te betrekken dan een blogpost. Vandaar dat er veel vraag is naar digitale marketeers met vaardigheden in videomarketing. 

Hieronder een aantal feiten over video content:

–   87% van de online marketeers gebruikt videocontent.

–   70% van al het internetverkeer in 2018 was 80% door video.

–   Een positieve ervaring van een gebruiker met een videoadvertentie verhoogt de koopkansen met 97%.

–   Gebruikers brengen 88% meer tijd door op een website met een video.

–   Video’s van maximaal 2 minuten lang krijgen de meeste betrokkenheid.

PPC/Data/Google Ads specialist

Er is momenteel veel vraag naar experts op het gebied van Pay Per Click, omdat dit de meest voorkomende digitale marketingtechnieken zijn. PPC helpt om gericht verkeer naar een website te leiden. De PPC-methode wordt gebruikt om de website van een bedrijf de best betaalde positie te geven in zoekopdrachten. Met PPC heb je te maken met enorme concurrentie en een hoog budget om de website te promoten. PPC-experts moeten goed thuis zijn in zowel Google Ads als Google Analytics. Belangrijke skills zijn campagnes rapporteren, optimaliseren en video’s maken die de groei en omzet van het bedrijf bevorderen.

Natuurlijk betekent het niet dat alle skills die hierboven niet genoemd zijn, niet waardevol zijn. Elke functie heeft zo zijn eigen eisen en het is eerder belangrijk om iets te vinden wat bij je past en je leuk vindt om te doen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *